Як підготуватися до блоку ТЗНК єдиного вступного випробування: поради експерта – Освіта.UA

  1. ГОЛОВНА
  2. НОВИНИ
  3. Як підготуватися до блоку ТЗНК єдиного вступного випробування: поради експерта – Освіта.UA

У 2024 році всі вступники до магістратури на основі ступеня бакалавра складатимуть один вступний іспит (ЄВІ).

Він міститиме два блоки: тест загальних академічних компетентностей (OWU) та тест з іноземної мови (англійська, німецька, французька, іспанська на вибір абітурієнта).

Вступне випробування проводитиме Український центр оцінювання якості освіти згідно з положенням.

Завдання блоку ТЗНК складено відповідно до програми тесту загальноосвітніх компетентностей для вступу до магістратури.

Тест загальної академічної компетентності складатиметься з двох компонентів:

  • вербально-комунікаційний;
  • логічно-аналітичний.

Весь тест містить 27 завдань у двох формах:

  • завдання 1–4, що полягають у заповненні пропусків у мікротекстах (підзавдання 1–10).

У підзавданнях слід доповнити речення мікротексту словосполученнями/словами, вибравши їх із запропонованих варіантів. Підзавдання вважається виконаним, якщо учасник позначив відповідь і при цьому підтвердив свій вибір.

  • Завдання 5–27 з однією правильною відповіддю на вибір.

Завдання має схему та чотири варіанти відповідей, лише одна з яких правильна. Вважається завершеним, коли учасник позначив відповідь і підтвердив свій вибір.

На виконання тесту у вас буде 75 хвилин.

Оцінювання завдань

Тестове завдання загальної академічної компетентності оцінюватиметься за схемою підрахунку балів.

У завданнях на заповнення пропусків у мікротексті підзавдання оцінюються 0 або 1 балом:

  • 1 бал – за правильну відповідь;
  • 0 балів – неправильна відповідь або відсутність відповіді на завдання.

Завдання з однією правильною відповіддю оцінюються 0 або 1 балом:

  • 1 бал – за правильну відповідь;
  • 0 балів – неправильна відповідь або відсутність відповіді на завдання.

Максимальна кількість балів, яку можна отримати за правильне виконання всіх тестових завдань, становить 33 бали, тобто 10 балів за виконання завдань 1-4 (підзавдання 1-10) і 23 бали за виконання завдань 5-27.

Результати тестування, отримані учасником, конвертуються в бали за шкалою 100-200 балів для участі у призовній кампанії.

Як виконувати завдання вербального та комунікаційного блоку

Перші завдання цього блоку полягають у відновленні цілісності текстів. Учасник отримує мікротекст, що складається з 1-5 речень, в яких є 1-4 пропуски та 4 варіанти відповіді на кожен пропуск.

Що важливо: варіанти реагування на різні вразливості працюють незалежно!

Це означає, що варіанти відповідей для одного пропуску не впливають на варіанти відповідей для інших.

Учасник не повинен просто розглядати всі можливі комбінації відповідей.

Даний фрагмент необхідно аналізувати за наступним алгоритмом:

1. Прочитайте уривок, щоб скласти про нього загальне уявлення. Визначте слова чи фрази, важливі для відновлення його цілісності.

2. Спробуйте заповнити пропуски власними словами чи фразами, які відновлять зміст речення, а потім перевірте, чи є схожі слова серед обраних відповідей.

3. Виберіть відповідь, яка найбільше відповідає змісту й стилю тексту.

4. Перевірте, чи фрагмент зв’язний логічно, граматично та стилістично.

Перший прохід заздалегідь виконувати не потрібно; може бути простіше спочатку заповнити один із порожніх полів. Виберіть опцію, щоб пропустити це, а потім перейдіть до іншого підзавдання.

Наступна частина завдань вербально-комунікаційного блоку присвячена розумінню текстів.

Учасник отримає два досить довгі тексти по 400-450 слів кожен.

Учасник ЄВІ повинен виконати 8 завдань на аналіз і порівняння текстів, обравши в кожному завданні одну з 4 правильних відповідей.

Усі завдання стосуються двох тематично пов’язаних текстів. Такі завдання дозволяють продемонструвати вміння швидко та ефективно опрацьовувати текстову інформацію на основі критичного аналізу, інтерпретації та оцінки даних із текстів.

Тексти можуть стосуватися природничих, соціальних, гуманітарних наук, бізнесу, мистецтва, а також побутових тем. Зазвичай це фрагменти книг, статті або фрагменти статей із наукових і науково-популярних журналів, тексти засобів масової інформації.

На перший погляд, на деякі завдання можна відповісти кількома варіантами відповіді. У цьому випадку необхідно вибрати ту відповідь, яка найбільш точно і повно відповідає на поставлене питання.

Завдання можуть стосуватися таких ознак тексту або пари текстів:

  • головна ідея і мета, авторська позиція;
  • мікротеми та ключові слова;
  • співвідношення між різними думками, висловленими в текстах;
  • інформація, яка вказана явно, а також та, що прихована в тексті;
  • форма, принципи структурування та систематизації інформації, побудова аргументації.

Випробуваний повинен уважно прочитати кожне запитання та переконатися, що він або вона точно розуміє, про що воно запитує. Тоді ви зможете відповісти на будь-яке запитання.

Зверніть увагу, що на всі запитання можна відповісти лише на основі інформації, наданої в текстах, не можна покладатися на загальні чи зовнішні знання.

Слід також враховувати, що в авторському тексті можна виділити кілька різних думок. Інколи позиція автора щодо проблеми, яка розглядається в тексті, не збігається з викладеною в тексті.

Як виконати завдання з блоку логічного мислення

Всього цей блок містить 6 завдань з можливістю вибору однієї правильної відповіді.

Учасник отримає 6 мікротекстів максимум по 125 слів кожен і одне завдання до кожного мікротексту з 4 варіантами відповідей.

Запропоновані завдання перевірятимуть такі вміння та навички:

  • Використовувати/визначати форми аргументації (індукція, дедукція, аналогія), аналізувати структуру аргументації, визначати тезу та визначати її достовірність.
  • Виконувати розумову діяльність і розумові операції: аналіз, синтез, узагальнення, конкретизацію (пояснення), порівняння (виявляти спільне та відмінне у висловлюваннях чи міркуваннях).
  • Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, визначати необхідні та достатні умови, робити обґрунтовані логічні висновки.
  • Розуміти, аналізувати та застосовувати визначення понять, визначати зміст і обсяг понять, виконувати дії над поняттями (сума, перетин, заперечення, узагальнення, обмеження).
  • Виявити/використовувати способи побудови логічних висновків, знаходити логічні помилки в міркуваннях, визначати значення окремих аргументів для підтвердження тези.
  • Використовуйте логічні операції над реченнями («і», «або», «ні», «слідує», «еквівалент»), щоб визначити/створити нові речення чи їх заперечення та/або визначити їх істинність.

Алгоритм роботи з блоковими завданнями:

1. Уважно прочитай завдання. Переконайтеся, що ви розумієте зміст умови, вимоги до завдання та кожен варіант відповіді.

Що важливо: слід розуміти, що правильна відповідь відповідає вимогам завдання. Це не обов’язково правильне твердження.

2. Зверніть увагу на такі вимоги, як «найповніше», «найточніше» тощо.

  • Структура стану, подана в мікротексті. Визначте логічні структури, які з’єднують окремі висловлювання. Наприклад: якщо …, то; …тоді і тільки тоді…; … І …; … Або …; НІ…

3. Зверніть увагу на вжиті в завданнях і варіантах відповідей слова «всі», «всі», «деякі», «існує».

Що важливо: загальні твердження застосовуються до ВСІХ об’єктів, а часткові твердження застосовуються до ВСІХ об’єктів лише декілька.

Відмова від загального твердження є частковим твердженням і навпаки.

4. Розрізняйте прямі й зворотні речення, необхідні й достатні умови.

  • Якщо A, то B (прямий вислів): А є достатньою умовою для В; B є необхідною умовою A
  • Якщо B, то A (зворотне)
  • Якщо НЕ А, то НЕ Б (навпроти)
  • Якщо НЕ B, то НЕ A (обернене до зворотного)

Як виконати завдання блоку аналітичного мислення

Загалом цей блок містить 9 завдань з можливістю вибору однієї правильної відповіді.

Учаснику буде запропоновано 3 ситуації, кожна з яких отримає 3 завдання з 4 варіантами відповідей.

Завдання цього блоку перевіряють уміння:

  • реалізовувати та застосовувати заданий набір умов, що визначають властивості множин, їх елементів та зв’язки між ними;
  • аналізувати та перевіряти умови, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • виконувати найпростіші комбінаторні, ймовірнісні та статистичні обчислення;
  • створювати та застосовувати математичні моделі;
  • аналізувати інформацію, представлену в різних формах: числовій, табличній, графічній;
  • трансформувати інформацію, визначати (не)достатність даних, прогнозувати.

Учасники повинні розуміти, що всі завдання підрозділу незалежні одне від одного. Тому під час виконання слід використовувати лише початкові умови ситуації.

На запитання слід відповідати лише на основі інформації, наданої державою, загальновідомих фактів (наприклад, кількість днів у місяці/році) і математичних знань.

Ви не повинні використовувати додаткову інформацію, яку ви можете знати з інших джерел про контекст, у якому застосовуються завдання.

Приступаючи до роботи над першою ситуацією, учасник повинен уважно прочитати умови і переконатися, що він розуміє кожен з них.

У деяких випадках для полегшення роботи над завданням (наприклад, коли умов декілька) зручно формалізувати умови у вигляді схеми або таблиці.

Друга ситуація передбачає знання математичного моделювання

При виконанні цих трьох завдань використовуйте наступні формули та поняття:

Імовірнісні розрахунки

Комбінаторні обчислення

Статистичні оцінки

Третя ситуація пов’язана з роботою з даними (аналіз та інтерпретація діаграм, діаграм (стовпцевих, секторних), діаграм, таблиць, інфографіки.

Щоб виконати ці завдання, слід прислухатися до наступних порад:

  • Виділіть найважливішу інформацію: які дані наводяться, в яких одиницях виміру подано, як згруповано.
  • Після виконання кожного завдання повертайтеся до вихідних даних.
  • Будьте обережні під час конвертації даних (обчислення відсотка від числа та числа у відсотках від нього) або порівняння значень, поданих у різних одиницях.

Щоб ознайомитися зі структурою, видами завдань і правильними відповідями, а також навчитися правильно розподіляти час на виконання тестових завдань, вступникам на магістратуру необхідно заздалегідь опрацювати демонстраційні версії завдань.

EV TZNK 2024 ДЕМО ВЕРСІЯ

ЕВ ТЗНК 2023 ДЕМО ВЕРСІЯ

За матеріалами Український центр оцінювання якості освіти.




Надано з: Освіта UA

Назад
WhatsApp
Telegram
Skype
Messenger
Viber
ОНЛАЙН ЧАТ