в чому різниця і що повинен знати вчитель – Освіта.UA

[ad_1]

З початку пандемії Covid-19 доступ дітей до якісної освіти суттєво зменшився, а сьогодні освітні втрати через повномасштабну інвазію зросли в рази. Згідно з дослідженням якості організації освітнього процесу в умовах війни у ​​2022/2023 навчальному році, проведеним Державною службою якості освіти України, 30% учнів не мають постійного доступу до навчання в умовах війни. .

Існує тенденція, що в містах, на відміну від сіл і містечок, більша кількість студентів має можливість навчатися на денній формі навчання. Крім того, через постійні тривоги літаків, відсутність електроенергії, Інтернету, мобільного зв’язку та укриттів значна кількість занять не відбувається. В результаті учні втрачають мотивацію до навчання.

Також маємо результати PISA 2022 – міжнародного дослідження якості освіти, яке оцінює здатність 15-річних учнів застосовувати знання та навички з читання, математики та природничих наук. І повідомлялося, що лише 59% українських учнів досягли базового рівня читання. Крім того, 58% українських учнів можуть похвалитися базовим рівнем математичних навичок, 66% мають природничі та природничі навички. Ці показники також нижчі за середні значення по країнах ОЕСР.

На жаль, безпекова ситуація в Україні не покращується. Ворог продовжує забирати наші життя, нищити нашу культуру та освіту, руйнуючи музеї, університети, школи та дитячі садки. Деякі діти вже звикли до онлайн-навчання, іншим це важко, а треті взагалі не можуть брати участь у заняттях через відсутність зв’язку.

І що важливо – діти хочуть знати. У нас є конкретні запити від них і ми вже над ними працюємо. Наразі Міністерство освіти і науки України спільно з рядом освітніх організацій розробляє спільну стратегію компенсації втрат освіти, яка передбачає декілька шляхів вирішення окресленої проблеми.

Одним із найефективніших рішень у цьому плані є програми надолуження. Наша освітня фундація наразі вдосконалює програму надолуження середньої школи, а також працює над розробкою програми наздоганяння початкової та середньої школи. Таким чином ми охопимо всі класи та предметний обсяг.

Отже, що таке наздоганяння і чому воно ефективне? Це форма занять, яка допоможе дітям ефективно наздогнати навчальну програму та отримати знання та навички, необхідні для подальшого навчання та життя.

Корекційні заняття проти звичайних занять

Корекційні заняття відрізняються від звичайних тим, що їх мета – швидко заповнити прогалини в знаннях. Тому виділимо 3 основні групи відмінностей.

До першої групи відноситься організація навчально-виховного процесу. Тривалість занять для компенсації втрат у навчанні буде довшою, ніж зазвичай. І темп навчання більш інтенсивний, з акцентом на набуття конкретних знань і навичок. Якщо зазвичай заняття проводяться для учнів старше 20 років, то заняття повинні проводитися для меншої кількості дітей або індивідуально.

Другий важливий аспект, який відрізняє звичайний урок від наздоганяючого, – це зміст і методика навчання. Адже під час наздоганялок основна увага приділяється заповненню прогалин у знаннях, зосередженню уваги на ключових темах, де у дітей є прогалини. А також використання адаптивних навчальних платформ і частішого оцінювання для зворотного зв’язку.

Третій аспект, який відрізняє звичайні заняття від наздоганяючих, – це психологічний елемент. На уроці виправлення вчитель активніше працює над мотивацією учня до навчання.

Отримайте досвід з табору

Відмінність наздоганяючих занять від звичайних дуже істотна і має різні цілі та підходи. GoGlobal розробляє програму надолуження для початкових і середніх шкіл і вже розробила програму надолуження для середніх шкіл. Тому всі освітні посилання будуть включені.

У 2023 році було проведено два інтенсивні виїзні заходи у формі таборування, спрямовані на компенсацію втрат у навчанні для учнів 10-11 класів Чернігівської та Сумської областей. Під час табору була можливість працювати та спілкуватися з дітьми протягом дня, тож можна було робити більше, а саме: розвивати soft skills, працюючи над проектами, брати участь у мотиваційних зустрічах та розвиваючих іграх.

Ми побачили дітей, які пережили окупацію, які побачили війну зблизька, але вони не втратили себе, не втратили бажання жити, вчитися, грати на інструментах і радіти кожній миті. Це діти, які мають сильне бажання допомогти своїй країні та своїй громаді. Вони можуть проаналізувати проблеми регіону та запропонувати шляхи їх подолання. Це не просто студенти, а молоді люди зі зрілими думками та серйозним підходом до справи, яких ми називаємо нашим #ПоколінняПеремоги.

Під час табору учасники зверталися до тренерів із конкретними проханнями: «розкажи мені про похідність», «поясни складнопідрядне речення українською мовою», «поясни час підрядне в англійській мові».

Табір надолужування допоміг дітям заповнити прогалини з таких предметів, як математика, українська та англійська мови. Окрім предметних знань, вони навчалися командній роботі, проектному менеджменту, лідерству, комунікації та критичному мисленню.

До кінця табору тренери помітили значний прогрес. Тренер української мови Христина Ярема наголошує, що діти стали більш впевненими у своїх силах, відкритими та готовими до самостійного вивчення матеріалу та пошуку знань. Також було поставлено багато запитань про пошук ресурсів, які допоможуть покращити мовні навички. На початку курсу було помітно, що не всі звикли до роботи в групах та співпраці, але завдяки цікавим завданням та командним іграм, наприкінці табору вони найактивніше спілкувалися в групах та парах, стали більш відкритими і згуртований. Під час кожного заняття кемпери значно поглибили свої знання, про що свідчать результати тестів та інтерактивних вправ. Метод короткого опитування або тестування на початку та в кінці уроку виправдовував його результати, адже діти краще закріплювали матеріал і вчилися своєчасно використовувати набуті знання.

Цінний досвід отримали не лише студенти, а й тренери. Адже вони навчилися чути та слухати дітей, що їх справді згуртувало та полегшило роботу. Приклад дорослих мотивує дітей, тому спільне виконання завдань, вправ чи інших видів діяльності буде корисним. Планування та постановка завдань на день упорядковує ваші думки, допомагає зосередитися та правильно розподілити час. Тренери також зауважили, що сучасна молодь працює творчо, використовуючи сучасні технології, що ще раз свідчить про те, наскільки важливо інтегрувати новітні технології в роботу з дітьми.

Перед нами стоїть важливе завдання – спрямувати знання, ініціативу та ідеї цих дітей у правильне русло та створити платформи для їх розвитку, як на державному, так і на громадському рівнях. А також мотивувати учнів до навчання та показати, що математика, українська, історія та англійська можуть бути цікавими. Немає необхідності запам’ятовувати теореми та принципи, їх можна зрозуміти через цікаве пояснення чи інтерактивне завдання.

Освіта – це модно. Ми не можемо допустити, щоб діти й надалі не мали знань. Адже ці діти потім здають іспити, вступають до коледжів чи університетів, працюють і відбудовують країну.

Любов Залюбовська, керівник освітніх програм GoGlobal.



[ad_2]
Надано з: Освіта UA