[ad_1]
Заклади будуть першими, хто розроблятиме та застосовуватиме нові моделі навчання та навчальні програми
Міністерство освіти і науки розпочало підготовку до пілотної реформи середньої спеціальної освіти. Пілот реформи профільної освіти в 10-12 класах пройде в 30 українських школах, які мають бути перетворені на ліцеї.
Ці середні школи розроблятимуть і застосовуватимуть нові моделі та навчальні програми, а потім поділяться цим досвідом з іншими школами країни.
У рамках підготовки до пілоту ці заклади розроблять стратегію розвитку, визначать профілі та формуватимуть напрямки навчання, яким віддають перевагу студенти.
Як повідомили в Міносвіти, до розробки факультативних занять залучатимуть вчителів цих загальноосвітніх навчальних закладів.
Предмети за вибором проводитимуться як з метою поглиблення обраного учнем профілю навчання, так і для загального розвитку.
МОН очікує, що з кожним класом досвід роботи все більше впливатиме на вибір предмета, оскільки, згідно з проектом Національного стандарту середньої спеціальної освіти, в 11 класі він становить 50% навчального часу.
Пілотна робота проходитиме у два етапи.
Спочатку робота над стратегією триватиме з червня по листопад 2024 року.
Цей етап передбачає розробку стратегії розвитку університету на наступні три роки, визначення профілю навчання та аналіз середовища: потреб громади та бізнесу; розробка освітньої програми та впровадження програми менеджменту (зовнішня та внутрішня комунікація, Charts Blog, фандрайзинг, проектний менеджмент).
Другий етап триватиме з листопада 2024 року по травень 2025 року.
Зокрема, протягом листопада-грудня буде проведено опитування вчителів щодо їх готовності до створення факультативів.
У січні – травні 2025 року МОН планує працювати над створенням курсів та адаптацією вже готових рішень.
МОН заявляє про завдання навчити вчителів створювати власні курси та допомогти їм розробити по 4 курси для кожної освітньої галузі для 10 класу, які будуть впроваджені в пілотних ЗОШ з вересня 2025 року.
У травні 2025 року планується презентація результатів, які стануть основою для масового пілотування та подальшого впровадження реформи.
У МОН переконані, що результати пілоту варто очікувати у 2026-2027 роках.
У Департаменті також очікують, що з 2027 року в Україні повноцінно запрацює мережа академічних ліцеїв, які надаватимуть учням можливість вибору профілів, предметів та інтегрованих курсів та інтенсивно працюватимуть над профорієнтацією.
[ad_2]
Надано з: Освіта UA