Одним із способів покращити навчання студентів є програми спільного навчання

[ad_1]

Він може початися вже з наступного навчального року Принцип «гроші ходять за учнем».. Згідно з останнім законопроектом №10399, особа, яка претендує на стипендію на навчання за результатами ЗНО/НМТ, отримуватиме стипендію незалежно від державного замовлення у вишах. Таким чином влада намагається підвищити якість самої освіти, адже чим кращими будуть навчальні програми та сучасніші методи навчання, тим більше студентів приходитиме до таких університетів.

Проте університетам не доводиться самостійно шукати шляхи оновлення програм і залучення кандидатів. Компанії також шукають кваліфікованих спеціалістів і все активніше співпрацюють з цією метою з університетами. Один із способів покращити навчальний досвід учнів – це програми спільного навчання.

У рамках спільних освітніх програм університет отримує допомогу від експертів галузі, які діляться своїм досвідом. Завдяки цьому студенти мають оновлену навчальну програму, більші можливості проходження практики та одразу після закінчення школи шукають роботу, а не практику. Причому часто такі спеціалісти швидше просуваються до старших спеціалістів – середнього та вищого. Ольга Доля, керівник відділу освітніх партнерств в Україні SoftServe, розповідає, як працюють спільні освітні програми, як вони допомагають випускникам і чим такі програми ефективні.

Кому потрібні програми спільного навчання?

Подібні ініціативи співпраці бізнесу та університетів можна знайти по всьому світу. Наприклад, консалтингова компанія Accenture, яка входить до списку Fortune Global 500, у 2021 році він говорив що університети в США повинні бути більш адаптованими до мінливого портрета студентів, беручи до уваги їхні потреби та нові способи навчання. Проте кожна країна має свій власний досвід, коли справа стосується освіти. Десь потреба в допомозі бізнесу менша, десь більша.

Україна ближче до другої категорії, ми ще на шляху трансформації системи вищої освіти. Так, минулого року було прийнято положення про дуальну форму навчання. Проте компанії почали реалізовувати подібні ініціативи ще раніше. Наприклад, у SoftServe у 2019 році ми запустили спільні освітні програми для технічних напрямків у Львові, а у 2022 році розширили їх ще на три міста України. Наразі спільні освітні програми діють за 9 освітніми програмами у 7 вишах України.

Спільні освітні програми – це масштабний підхід, одним із елементів якого є класична формальна дуальна освіта. Ми будуємо широку екосистему взаємодії зі студентами та викладачами протягом усього періоду навчання. З одного боку, завдання компанії – створити якомога більше можливостей, в яких студенти побачать практичний бік галузі, а з іншого – всебічна підтримка як викладачів, так і університетів. Особливо останнім часом ми приділяємо велику увагу розвитку бізнес-мислення в освітньому середовищі.

Поза стандартною навчальною програмою: чому працюють програми спільного навчання

Наскільки ефективні звичайні освітні програми порівняно зі стандартними? Ми враховуємо такі важливі показники: кількість студентів, які проходять практику під час навчання, кількість ВНЗ, які отримують перевагу в конкурсі на студентів. Від цього виграють і викладачі, які підтримують контакти з представниками ІТ-індустрії та оновлюють власні програми.

Наразі щороку близько 1000 студентів стають першокурсниками за спільними освітніми програмами, це можуть бути студенти будь-якого профілю, але цікавляться технічними спеціальностями. Більшість людей, які вступають, мотивовані та хочуть побудувати успішну кар’єру. Про це свідчить статистика: 50-70% другокурсників починають працювати над своїм першим проектом вже під час навчання.

Таким чином студенти вчаться виконувати свої плани, розвивають ділове мислення та починають розуміти, як вирішити проблему свого клієнта. Це ніби повноцінна імітація робочого простору навіть під час навчання.

Важливо, що при такому практичному підході студент має можливість набути різноманітних гнучких навичок, необхідних у його майбутній професійній діяльності. Наприклад, учасники працюють над командною взаємодією, спілкуванням, самопрезентацією та іншими навичками.

Щоб зрозуміти, як краще розвиватися спільні освітні програми, ми також регулярно збираємо думки. Наприклад, ми отримуємо побажання та пропозиції від студентів і вимірюємо ступінь їх задоволення навчанням. Такі опитування відбуваються кожні півроку, і в кінці кожного курсу ми розраховуємо eNPS – рівень задоволеності, який коливається від 0 до 100. За останні кілька років він коливається в межах 70-80%.

З моменту запуску першої освітньої програми минуло п’ять років, за цей час кілька груп уже завершили навчання. Тепер ми на власні очі бачимо, що після закінчення навчання такі студенти мають більш повне резюме і мають що розповісти про себе, завдяки регулярній взаємодії з експертами компанії.

Основні виклики в освіті

В ідеалі кожен студент повинен закінчити навчання, знаючи, як він розвиватиметься в обраній сфері та яка сфера його цікавить. Щоб краще зрозуміти, як цього досягти та чого не вистачає студентам, ми провели опитування серед 62 наших університетів-партнерів в Україні та отримали понад 1000 відповідей від студентів інженерних факультетів. Респонденти виділяють такі проблеми:

  • невідповідність навчальному плану;
  • відсутність наставництва;
  • відсутність мотивації.

Однак ці проблеми не є вироками і з ними можна ефективно боротися. На основі власного досвіду ми ділимося тим, що можуть зробити університети, щоб залучити більше кандидатів:

  • Важливо розповісти учням про можливості ІТ та показати, як працювати, що позитивно впливає на мотивацію початківців. Вони знаходять для себе цікаві напрямки і починають в них розвиватися.
  • Варто створити спільноту менторів. SoftServe налічує близько 150 практиків. Вони працюють зі студентами як волонтери, консультують їх, дають поради та діляться досвідом.
  • Слідкуйте за актуальністю навчальних програм і шукайте можливості їх оновлення.

Останнім завданням із зірочкою є час. Як ви збалансовуєте це для студентів з різними видами діяльності?

Серед найпоширеніших проблем студенти також називають брак часу. І тут постають дві важливі тези.

По-перше, більшість заходів у програмах кооперативного навчання мають бути інтегровані в програму, а не надаватися як доповнення. Ми регулярно контактуємо з представниками університету з цього приводу.

По-друге, часто постає питання про навички самоорганізації, адже «синдром студентства» – це давно відомий виклик. Для цього ми організовуємо тренінги з тайм-менеджменту та розповідаємо про ефективні практики.

Усе це має на меті покращити навчальний досвід студентів. Зрештою, у міру розвитку технологій професіонали повинні постійно вчитися залишатися конкурентоспроможними на ринку. Такі очікування стосуються і тих, хто починає свою професійну кар’єру.

Перед навчальними закладами стоїть важливе завдання не лише підготувати випускників, які відповідатимуть поточним потребам ринку праці, а й підготувати їх до викликів, які постануть перед ними завтра.

Ольга Доля, керівник відділу освітніх партнерств в Україні SoftServe.



[ad_2]
Надано з: Освіта UA

Назад
WhatsApp
Telegram
Skype
Messenger
Viber
ОНЛАЙН ЧАТ