Майже половина вчителів 5-6 класів не можуть пояснити суть реформи НУШ – Освіта.UA

[ad_1]

Майже половина вчителів 5-6 класів не можуть пояснити суть реформи НУШ

45% вчителів, які працюють з учнями 5-6 класів, мають поверхневі або недостатні знання НУШ

45% українських вчителів, які сьогодні працюють з учнями 5-6 класів Нової української школи, не можуть пояснити зміст реформи НУШ та її відмінності від старої системи освіти.

Про це свідчать результати дослідження «Нова українська школа: виклики впровадження», проведеного громадською організацією «Розумна освіта» у партнерстві з фондом «Демократичні ініціативи». Ілька Кучеріва.

Опитування, проведене серед вчителів, показало, що 40% вчителів, які працюють у 5-6 класах, де реформа впроваджується протягом двох років, мають поверхневі знання про реформу НУШ.

Під час опитування ще 5% вчителів зазначили, що недостатньо поінформовані про зміст реформи НУШ.

«Досить велика частина респондентів не змогли б пояснити суть реформи НУШ. Нагадаємо, для 34,5% респондентів важливою темою професійного розвитку залишається впровадження Концепції НУШ у ДНЗ», – наголошують автори дослідження.

Крім того, третина опитаних вчителів зазначили, що їхні методи та методи навчання не змінилися із запровадженням НУШ або не змогли оцінити можливі зміни.

Водночас трохи більше чверті респондентів (26%) вважають, що програма із запровадженням НУШ майже не змінилася або не змінилася взагалі.

Автори дослідження припускають, що ця відповідь також може бути пов’язана зі змістом конкретних типових програм, які іноді багато в чому «копіюють» стару програму, тому це питання потребує подальшого дослідження.

Характерно, що опитані вчителі по-різному підходять до реформи та її впровадження в початковій та середній школах.

Педагоги вважають, що реформу добре впровадили в початкових класах: респонденти її схвалюють, але критикують реформу в 5-6 класах.

Різницю респонденти пояснювали гіршим матеріально-технічним забезпеченням, слабшою підготовкою вчителів до впровадження реформи та відсутністю винагороди за впровадження реформи, на яку мають право вчителі початкових класів.

На загальне ставлення до реформи НАН також вплинула оцінка впровадження реформи. Зокрема, освітяни висловили думку, що реформа не має чітких механізмів досягнення мети, оскільки копіює західний досвід без урахування українського контексту.

Водночас варто зазначити, що, за даними цього ж дослідження, майже всі вчителі, які працюють у 5-6 класах, пройшли підвищення кваліфікації для роботи в НУШ, незважаючи на брак фінансових ресурсів.

96% вчителів зазначили, що мають поглиблену підготовку до роботи в Новій українській школі.

Підвищення кваліфікації щодо впровадження нового Державного стандарту вчителі найчастіше проходили в базових загальноосвітніх навчальних закладах в інститутах післядипломної педагогічної освіти чи академіях неперервної освіти (85%).

Причому 6% викладачів зізналися, що платили за отримання сертифікату без участі в курсах, а ця кількість може сягати 16%, оскільки ще 10% обрали варіант «Важко відповісти» на запитання про придбання документа.





[ad_2]
Надано з: Освіта UA

Назад
WhatsApp
Telegram
Skype
Messenger
Viber
ОНЛАЙН ЧАТ