інноваційна та провідна галузь та додаткова опція – Освіта.UA

[ad_1]

У 2025 році Україна візьме участь в основному етапі наступного, дев’ятого циклу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025. Це буде третій цикл для нашої країни, оскільки вперше українські 15-річні слухачі та студенти брали участь у дослідженні у 2018 році, а потім у 2022 році.

З 8 квітня по 6 травня запланований пілотний етап дослідження PISA-2025, завданням якого є апробація інструментів і процедур найбільшого освітнього моніторингу. В Українському центрі оцінювання якості освіти він сказав про особливості майбутніх досліджень.

Наказом «Про проведення в навчальних закладах України пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025» визначено, що пілотування на репрезентативній вибірці навчальних закладів, а саме загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних (професійно-технічних) училищ , професійно-технічні дитячі садки – коледжі та університети вищої освіти, які відвідують 15-річні, проходитимуть з 8 квітня по 6 травня.

До того часу має бути виконано низку підготовчих робіт, зокрема, сформовано вибірку закладів освіти – учасників пілотного етапу та затверджено графік збору даних у відповідних закладах.

Дослідження проводитимуться лише на тих територіях, де безпекова ситуація дозволяє фізично перебувати учасників на території навчальних закладів для проведення тестів та повних опитувань.

У закладах, які увійдуть до вибірки, за спеціальним порядком для участі в пілотній програмі буде відібрано 50 підлітків 2008 року народження, які навчаються у 7-11 або 1-2 класах.

У деяких місцях, зокрема в спеціальних школах, де навчається менше 50 15-річних, усі учні, які мають право на проходження PISA, братимуть участь у дослідженні. Загалом для оцінювання на пілотному етапі буде відібрано майже 2500 студентів.

Провідний напрямок досліджень

Тестування та опитування учасників проводитиметься на комп’ютері. У рамках дослідження учні традиційно виконуватимуть завдання з ключових напрямів дослідження PISA, тобто читання, математики та природничих наук. Проте особливу увагу буде приділено затвердженню завдань провідного напряму дослідження PISA-2025 – наук про життя.

Специфікою тестових засобів оцінювання знань і вмінь слухачів/студентів 15 років з природничих і наукових дисциплін цього циклу є те, що вони розроблені відповідно до оновленої рамковий документяка відображає зміни в розумінні завдань шкільної природничої освіти в сучасному світі – Епоха антропоцену.

Із завданнями PISA для оцінювання рівня розвитку читацької, математичної та природничої компетентностей можна ознайомитися на сайті PISA.Україна.

Інноваційна галузь PISA-2025

Крім того, в рамках пілотного етапу буде перевірено набір інструментів для оцінки здатності 15-річних дітей використовувати цифрові інструменти для досягнення конкретних життєвих цілей, оскільки інноваційною сферою поточного циклу є навчання в цифровий світ (Навчання в цифровому світіLWD).

IN рамковий документ PISA-2025 визначає навчання в цифровому світі як «здатність людини брати участь у ітеративному та саморегульованому процесі створення знань і вирішення проблем за допомогою обчислювальних інструментів і практик». Приклади інтерактивних завдань з цього напрямку можна знайти на сайті Організації економічного співробітництва та розвитку поєднувати.

У рамках виконання завдань студенти працюватимуть над двома модулями по 30 хвилин. Кожен модуль складатиметься з трьох частин: «Демонстрація», у якій учасники повинні будуть виконати кілька завдань з вибором відповідей, щоб продемонструвати те, що вони вже знають, «Тренінг», у якій вони повинні будуть використовувати цифрові інструменти для навчання та вирішення простих інтерактивних завдань. tasks , та «Application», у якому учасники повинні будуть продемонструвати свою здатність застосувати на практиці свій щойно набутий досвід для вирішення більш складних завдань за допомогою цифрових інструментів.

Додаткова опція PISA-2025

У рамках пілотного проекту також планується апробація тестових матеріалів додаткової опції дослідження PISA-2025 – оцінювання рівня володіння іноземною мовою (Оцінка з іноземної мовиFLA), тобто оцінка рівня англійської мови.

IN рамковий документ Відповідно до FLA, володіння іноземною мовою визначається як «здатність використовувати іноземну мову для ефективного спілкування. Це вимагає поєднання комунікативної лінгвістичної компетенції із загальними компетенціями, які дозволяють тим, хто вивчає іноземну мову, здійснювати комунікативну мовленнєву діяльність (сприйняття, продукування, взаємодія та посередництво), яка включає одну або більше навичок, таких як читання, аудіювання, говоріння або письмо. Це також передбачає використання відповідних мовленнєвих стратегій».

Тестування з англійської мови в рамках дослідження PISA-2025 передбачатиме оцінювання вміння 15-річних читати англомовні тексти, сприймати інформацію на слух (аудіювання) та висловлювати зв’язне усне висловлювання на запропоновану тему.

У рамках пілотного етапу в закладах освіти буде відібрано 9 учнів/студентів, які увійдуть до вибірки та виконуватимуть тестові завдання з англійської мови.

До слова, Україна – одна з 22 країн, які цього року пілотно впроваджують інструменти оцінювання рівня володіння іноземною мовою (англійською). Це стало можливим завдяки підтримці Представництва ЮНІСЕФ в Україні.

Слід підкреслити, що участь у додатковому варіанті дослідження PISA-2025 є надзвичайно своєчасним заходом, враховуючи нещодавнє ухвалення Верховною Радою України в першому читанні законопроекту № 9432 “«Про використання англійської мови в Україні»що відображає тенденцію до пріоритетності на державному рівні питання належного знання громадянами України англійської мови як мови міжнаціонального спілкування в контексті євроінтеграційних та євроатлантичних прагнень нашої держави.

Об’єктивні дані, отримані за результатами оцінювання рівня володіння англійською мовою на основному етапі дослідження PISA-2025, можуть стати відправною точкою для визначення пріоритетних завдань державної стратегії посилення викладання англійської мови в навчальних закладах, а також у майбутнє – за оцінкою ефективності реалізації освітньої політики, спрямованої на підвищення рівня знання англійської мови як іноземної серед наших громадян.

За матеріалами Український центр оцінювання якості освіти.

БІЛЬШЕ ПРО RISA RESEARCH



[ad_2]
Надано з: Освіта UA